fredag 22 maj 2009

Objudna gäster


Vi har fått ovälkommna gäster i vår gräsmatta i Järvsö. Det är en mullvad som har börjat härja där. Vi åkte över i går för att kolla och enligt Gösta hade det inte blivit några mer högar sen han var där sist. Så vi får hoppas att det var för hårt i jorden för dom att gräva. Jag googlade på mullvad och läste att man skulle lägga salt sill i hålen. Det skulle tydligen avskräcka dom. Gösta nappade genast på det förslaget. Han var villig att sitta och mata dom med sill bara han fick ta nubbarna.
Vi blev bjudna på grillat av Irén och Billy. Mycket gott. Men innan det satt vi och tittade på när Billy la nytt golv uppe i vardagsrummet. Alltid roligt att titta när andra arbetar!!!
För övrigt händer det inte så mycket här i Ljusdal. Dagarna bara rinner iväg och snart är det juni. Sommar sägs det. Vi ska åka till Hässelby och fira midsommar. Det ska bli trevligt med ett avbrott i tillvaron. Fast innan dess hoppas jag på ett besök av Eva. Hon har aviserat sin ankomst i början av juni. Jag ser fram emot det besöket.
I dag ska vi ha Marcus, Jesper och Musse på övernattning. Magnus ska ut på fest med sitt jobb.
Kram Gun

2 kommentarer:

Sara sa...

Hur går det med försäljningen? Kan ni hyra ut huset då? Måste vara jobbigt att betala för nåt som man inte använder...
Jag tycker också att mamsen ska åka upp till er. Hon behöver en brejk...
Hoppas ni mår bra! Kram Sara

Eva sa...

Jag kan se Gösta sitta och mata mullvaden med sillar och ta nubbarna själv.....hahahahaha......
Bra förslag från Sara! Hyr ut vettja!

Nu har jag uppdaterat min egen blogg också, och Eva-varning är utfärdad.....*S*
Har börjat skriva listor på hur man vattnar blommorna medan jag är borta! Resten får han klara själv...*S*

Kram Eva