lördag 3 oktober 2009

Vintern nalkas???


Ja, nu så är mina fina pelargoner på balkongen bara ett minne blott. I natt hade vi -4,5 grader och det gillade dom inte. Nu är dom förpassade i svarta plastsäckar för vidare befodran till soprummet. Synd. Jag har aldrig haft så fina och rikblommande pelargoner förut. Dom har blommat från slutet av maj och tills nu.
I torsdags hade vi det jobbigt Gösta och jag. Lena skulle ha fyllt 35 år. Det gör fortfarande så fruktansvärt ont. Efter att vi hade varit till graven med rosor så åkte vi till Järvsö och Lill Babs café. Det är verkligen värt ett besök. Väldigt dyra är dom men i gengäld så är mackorna superstora. Vi beställde Räkordelig räkmacka. Vilken macka! Det var ett helt berg av räkor på och det var "riktiga" räkor. Inte maskinskalade från en burk. Säker 1½ ägg var det på den. Jag orkade bara äta upp halva mackan, men jag hade ju ett räkmonster med mej, så han åt upp resterna.
I natt ska Marcus och Jesper sova här. Jespers fotbollslag har har avslutning med match mot föräldrarna och tacobuffé. Senare i kväll skall föräldrarna festa om på Stadt.
Nu ska jag ställa mej och göra maränger. 2 ggr har jag glömt att jag har maränger på tork i ugnen, så dom har blivit vidbrända när jag satt på ugnen.
Kram Gun

5 kommentarer:

Eva sa...

Förstår att vissa dagar är värre än andra, det kommer nog att vara så länge. Jag tänkte mycket på er den dagen också, fast det gör jag ju alltid....säkert!

Räkmackan låter i klass med den på Taxinge, det var det mest enorma jag skådat!
Det är närmare dit för oss än till Jarsse....*S*
Sköt om er!

Linda sa...

Ja, det var en väldigt tung dag.. Förstår att ni hade det superjobbigt!
Jag tänkte också jättemycket på er och killarna i torsdags,hoppas lite av värmen nådde fram :)

Kram på er!
Linda

Sara sa...

Tänkte på er i torsdags. Det kommer nog alltid kännas extra tungt just vissa dagar.
Många kramar från oss! / Sara

Eva sa...

Hej å hå, hinner du inte med bloggen nu....*fniss*
Det är slitsamt att vara bondmora;)

Kram Eva, som faktiskt uppdaterat idag också.....

Eva sa...

Men nu är väl vintern över, även hos dej???
Saknar dej här!!!

Kram Eva